Σκεφτείτε
κάποιον που έχει μια ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή,μια πετυχημένη καριέρα και με
τα οικονομικά του ανθηρά.
↹Κάποια όμως στιγμή στην ζωή του ανακαλύπτει ότι η γυναίκα
του τον απατά και με την ψυχολογία του στο ναδίρ,αρχίζουν τα προβλήματα όχι
μόνο στην δουλειά του,αλλά και στα οικονομικά του.
Σκεφτείτε τώρα ένα αθώο
παιδί,που στην τρυφερή του ηλικία,βιώνει δύσκολες καταστάσεις χωρίς να
ευθύνεται το παραμικρό για αυτές.
Αδικίες της ζωής θα σκεφτείτε.
Είναι
όμως έτσι ή συμβαίνει κάτι άλλο;
Είναι
δύο οι οπτικές γωνίες που υπάρχουν σε αυτού του είδους τις ανατροπές ή
περιορισμούς.
Η μία είναι,από την πλευρά του Εγώ που αισθάνεται θύμα για ότι συμβαίνει και η άλλη είναι από την πλευρά της ψυχής,που «γνωρίζει» ότι είναι δική της επιλογή.
Η μία είναι,από την πλευρά του Εγώ που αισθάνεται θύμα για ότι συμβαίνει και η άλλη είναι από την πλευρά της ψυχής,που «γνωρίζει» ότι είναι δική της επιλογή.
Κατά
τον Πλάτωνα το Εγώ κρίνει με υποκειμενικότητα όλα τα αντικείμενα που υπάρχουν στον
νοητό κόσμο πέραν από τον χώρο και τον χρόνο και το γιατί συμβαίνει αυτό,μας το
εξηγεί ο Όσιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός.
Ο Όσιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός έγραφε πως η ανθρώπινη φύση είναι διπλή,έχοντας 5 ψυχικές αισθήσεις και 5 σωματικές.
Τόσο οι ψυχικές αισθήσεις όσο και οι σωματικές δημιουργούν ανάγκες, που αν δεν ικανοποιηθούν μετατρέπονται σε ανεπίλυτες επιθυμίες.
Ο Όσιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός έγραφε πως η ανθρώπινη φύση είναι διπλή,έχοντας 5 ψυχικές αισθήσεις και 5 σωματικές.
Τόσο οι ψυχικές αισθήσεις όσο και οι σωματικές δημιουργούν ανάγκες, που αν δεν ικανοποιηθούν μετατρέπονται σε ανεπίλυτες επιθυμίες.
Η
κάθε ψυχή έχει δύο ειδών επιθυμίες.
Η μία είναι κοινή για όλες τις ψυχές και έχει να κάνει με την «ανάμνηση» της Θείας τους καταγωγής Η άλλη είναι ατομική και η δημιουργία της έχει «ρίζες» στις ψυχικές και σωματικές ανάγκες του εκάστοτε Εγώ.
Αντίθετα με την κοινή επιθυμία που δεν εξαντλείται ποτέ,οι ατομικές επιθυμίες σταδιακά αποδυναμώνονται,μέσα από τις πολλαπλές ενσαρκώσεις.
Η μία είναι κοινή για όλες τις ψυχές και έχει να κάνει με την «ανάμνηση» της Θείας τους καταγωγής Η άλλη είναι ατομική και η δημιουργία της έχει «ρίζες» στις ψυχικές και σωματικές ανάγκες του εκάστοτε Εγώ.
Αντίθετα με την κοινή επιθυμία που δεν εξαντλείται ποτέ,οι ατομικές επιθυμίες σταδιακά αποδυναμώνονται,μέσα από τις πολλαπλές ενσαρκώσεις.
Φανταστείτε
την πορεία της ψυχής σαν μια μουσική σύνθεση.Μια παρτιτούρα είναι γραμμένη σε
παράλληλα πεντάγραμμα από πάνω προς τα κάτω.Το ίδιο συμβαίνει και με τις
πολλαπλές ενσαρκώσεις που ζει μια ψυχή,με την μόνη διαφορά ότι τα δικά της πεντάγραμμα,
είναι γραμμένα από κάτω προς τα πάνω.Λογικό είναι μέχρι να βρεθεί ο ρυθμός για
την αρμονία,οι μελωδίες πότε να συγκρούονται και πότε να δημιουργούν κενά.
Πλούτωνας
..........η ψυχολογία της επιλογής
Ο Пλούτωνας σε έναν αστρολογικό χάρτη και η σχέση του με τους προσωπικούς
πλανήτες, εκφράζει όλα τα είδη των ανεπίλυτων επιθυμιών που δημιουργούν τόσο οι
ψυχικές όσο και οι σωματικές αισθήσεις,με το ζητούμενο να είναι η ψυχοσωματική
αρμονία,απέναντι στην δυαδικότητα που εκφράζουν αυτές οι ανεπίλυτες επιθυμίες.
Τι δεν είμαι......τι δεν έχω ακόμα....
...τι είμαι......τι θέλω να έχω;
Αν
για παράδειγμα ένα άτομο είναι ερωτευμένο και ο έρωτας αυτός δεν βρίσκει
ανταπόκριση,το άτομο μπορεί να γίνει εμμονικό με τον έρωτα αυτόν,μπορεί να
προσπαθήσει να χειραγωγήσει το άλλο άτομο,μπορεί όμως και να σκεφτεί........ότι
απλά ο άνθρωπος αυτός δεν είναι για μένα.
Ανάλογα με τον τρόπο που θα διαχειριστεί αυτήν την ανεκπλήρωτη του επιθυμία, θέτει σε κίνηση την αιτία και το αποτέλεσμα,την δράση και την αντίδραση,που γίνεται η βάση σε αυτό που λέμε κάρμα.
Ανάλογα με τον τρόπο που θα διαχειριστεί αυτήν την ανεκπλήρωτη του επιθυμία, θέτει σε κίνηση την αιτία και το αποτέλεσμα,την δράση και την αντίδραση,που γίνεται η βάση σε αυτό που λέμε κάρμα.
Κάρμα
Το κάρμα
δημιουργείται από επιλογές που έχει κάνει η ψυχή από προηγούμενες ζωές.Το
εκάστοτε Εγώ,εγκλωβισμένο στον κόσμο των αισθήσεων δημιουργεί μια δική του πραγματικότητα
και η προσπάθεια της επιβολής αυτής της πραγματικότητας,δημιουργεί μια τεράστια
δυναμική έλξης και απόρριψης.
Η
αρχή όμως της ελεύθερης βούλησης επιτρέπει την παρατήρηση του Εαυτού και την
αποστασιοποίηση από το Εγώ,για να μπορεί ο άνθρωπος να σκέφτεται νέες επιλογές.
Άλλο κάρμα δημιουργείται ,όταν διαιωνίζεται η ατομική ανεπίλυτη επιθυμία και άλλο ,όταν γίνεται υπέρβαση αυτής.
Ο Πλούτωνας περιέχει στον πυρήνα του,ισόποσα, τόσο την επιθυμία διαιώνισης΄όσο και την επιθυμία της υπέρβασης δίνοντας απαντήσεις στις διάφορες «αδικίες» που βιώνει το Εγώ.
Άλλο κάρμα δημιουργείται ,όταν διαιωνίζεται η ατομική ανεπίλυτη επιθυμία και άλλο ,όταν γίνεται υπέρβαση αυτής.
Ο Πλούτωνας περιέχει στον πυρήνα του,ισόποσα, τόσο την επιθυμία διαιώνισης΄όσο και την επιθυμία της υπέρβασης δίνοντας απαντήσεις στις διάφορες «αδικίες» που βιώνει το Εγώ.
Το Εγώ
Σε κάθε νέα ταυτότητα που αποκτά η ψυχή υπάρχει το Εγώ
που έχει αποκτήσει την εμπειρία της μελωδίας του προηγούμενου
πεντάγραμμου,υπάρχει όμως και το Εγώ που επιθυμεί να «δουλέψει» πάνω στο νέο,το
καινούργιο πεντάγραμμο.
Αστρολογικά αυτή η στενή σχέση ανάμεσα στην Ψυχή και
το προηγούμενο Εγώ,συμβολίζεται από την σχέση του Πλούτωνα με τον Νότιο Δεσμό.
Ο Νότιος Δεσμός δείχνει με ποιον τρόπο προσπάθησε η ψυχή να υλοποιήσει ανεπίλυτες επιθυμίες στο παρελθόν.Ποια τα χαρίσματα που χρησιμοποίησε για να τις ικανοποιήσει και με ποιον τρόπο,ποιες οι αδυναμίες της που φοβήθηκε να αντιμετωπίσει και πως απέφυγε το δικό της μερίδιο ευθυνών.Συμπεριφορές που στην μνήμη της φαίνονται οικείες και ασφαλείς,
Ο Νότιος Δεσμός δείχνει με ποιον τρόπο προσπάθησε η ψυχή να υλοποιήσει ανεπίλυτες επιθυμίες στο παρελθόν.Ποια τα χαρίσματα που χρησιμοποίησε για να τις ικανοποιήσει και με ποιον τρόπο,ποιες οι αδυναμίες της που φοβήθηκε να αντιμετωπίσει και πως απέφυγε το δικό της μερίδιο ευθυνών.Συμπεριφορές που στην μνήμη της φαίνονται οικείες και ασφαλείς,
Το καινούργιο Εγώ που ήδη έχει επιλέξει η ψυχή για να
υπηρετήσει τον εξελικτικό σκοπό της τρέχουσας ζωής,συμβολίζεται από τον Βόρειο
Δεσμό της Σελήνης.
Είναι το νέο Εγώ που θα εδραιώσει την φύση της ταυτότητας της ψυχής,για την επόμενη της ενσάρκωση.
Είναι το νέο Εγώ που θα εδραιώσει την φύση της ταυτότητας της ψυχής,για την επόμενη της ενσάρκωση.
Ας
δούμε ένα παράδειγμα
Υποθετικά έχουμε σε έναν αστρολογικό χάρτη τον Πλούτωνα στον 7ο οίκο.Το ακριβές απέναντι του σημείο σηματοδοτεί τον
εξελικτικό σκοπό,για τον οποίο ενσαρκώθηκε η ψυχή.
Μια ψυχή,που στον τομέα των σχέσεων είχε έναν υποτακτικό ρόλο στις σχέσεις ή μια ψυχή που είχε έναν κυρίαρχο ρόλο σε αυτές;
Μια ψυχή,που στον τομέα των σχέσεων είχε έναν υποτακτικό ρόλο στις σχέσεις ή μια ψυχή που είχε έναν κυρίαρχο ρόλο σε αυτές;
Αν ο Νότιος Δεσμός βρίσκεται στον 9ο οίκο
του χάρτη η προηγούμενη ταυτότητα που είχε η Ψυχή,έψαχνε απαντήσεις για το πως
λειτουργούν οι σχέσεις.Βέβαια δεν μπορούμε να καταλήξουμε σε συμπεράσματα,αν
δεν αξιολογήσουμε όλο το σύνολο του χάρτη,αλλά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το
προηγούμενο Εγώ,είχε δημιουργήσει
σχέσεις εξάρτησης που αφαιρούσαν κάθε πρωτοβουλία και ανεξαρτησία στην σκέψη.Μπορεί
να ήταν ο ίδιος ένας «δάσκαλος» που χειραγωγούσε τους μαθητές του για ίδιον
όφελος ή να ήταν ο ίδιος εξαρτημένος από κάποιον γκουρού.
Αν η ψυχή βρίσκεται σε στάδιο που επιθυμεί την εξέλιξη
της,θα «αγκαλιάσει» τον Βόρειο Δεσμό του 3ου οίκου αναπτύσσοντας ένα νέο Εγώ που δεν θα επηρεάζεται από τις
γνώμες των Άλλων.Αυτή η αποστασιοποίηση από την συναισθηματική χειραγώγηση θα
ενεργοποιήσει αυτόματα και το σημείο πολικότητας του πλούτωνα.
"Η ψυχή μου,
μου μίλησε σαν αδελφός μου και
μου έμαθε πολλά"
Χαλίλ Γκιμπράν
Κάθε
λοιπόν παράλληλο πεντάγραμμο στην πορεία των ψυχών «γράφεται» πριν γεννηθεί ένας άνθρωπος και
ξεκινά να εκτελείται από την μέρα κ την ώρα της γέννησης του,με την οικοθεσία
του Πλούτωνα να συμβολίζει τον ρυθμό και τους δεσμούς της σελήνης την μελωδία.Όλα
τα προηγούμενα πεντάγραμμα έχουν μεγάλη αξία γιατί στο καθένα εμπεριέχεται η
εμπειρία, που είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση της μουσικής σύνθεσης.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου